Program Tanıtımı

BÖLÜM > Program Tanıtımı

YALOVA ÜNİVERSİTESİ

İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

YENİ MEDYA VE İLETİŞİM BÖLÜMÜ PROGRAM TANIMLARI

1. Kuruluş

Yalova Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü, 2021 yılında İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Yeni Medya ve İletişim Bölümü ilk çalışmalarına bölümün misyon ve hedeflerini belirleyerek başlamıştır. YÖK Atlas’ta mevcut bulunan Türkiye’deki Yeni Medya ve İletişim Bölümleri göz önünde bulundurularak dört yıllık Lisans Programı oluşturulmuştur. Yeni Medya ve İletişim Bölümü, Lisans Programı ile 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında ilk öğrencilerini almıştır.

2. Kazanılan Derece

Yeni Medya ve İletişim, Lisans Derecesi

3. Derecenin Düzeyi (Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

4. Kabul ve Kayıt Koşulları

Yeni Medya ve İletişim Bölümü'ne giriş için ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış ve ulusal üniversite sınavında yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.

5. Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Öğrencilerin daha önceki öğrenimlerine ilişkin kredi ve not transferi talepleri, Yeni Medya ve İletişim Bölümü Yönetim Kurulu tarafınca değerlendirilerek karara bağlanır. Yatay Geçiş Kontenjanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilir.

6. Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Yeni Medya ve İletişim Lisans Programı’nın Eğitim ve Öğretim süresi 4 yıldır (8 yarıyıl). İngilizce hazırlık sınıfının isteğe bağlı olarak okunması önerilmektedir. Öğrencilerin 4 yıllık programı, en geç 7 yılda (14 yarıyılda), her dönem 30 AKTS olmak üzere, toplam 240 AKTS ile ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalama ile bitirmeleri gerekmektedir. Ayrıca öğrencilerin bölümün belirlediği kurumlarda staj yapmaları gerekmektedir.

7. Program Profili

Yalova Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü, bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte dijital medyaya evrilen gazete, radyo, televizyon gibi geleneksel medya ortamları ile gündelik yaşamın vazgeçilmez bir unsuru haline gelen internet platformlarının dünya üzerindeki bütün branşlar ve tüm insanlık için son derece önemli hale gelmesi sebebiyle açılmak istenmektedir.

Dijital medya sayesinde bilginin her an her yerden ulaşılabilir hale gelmesi, bütün sektörlerin dijital iletişim teknolojileri ve platformlarından faydalanıyor olması, sosyal ilişkilerin dahi tamamına yakınının dijital platformlar dolayımıyla yürütülüyor olması, yeni medya alanında uzmanlaşmanın önemini gözler önüne sermektedir. Günümüz iletişim uzmanları için artık hem geleneksel medya, hem de çevrimiçi yeni medya ortamlarında içerik üretimi konusunda yetkinlik, büyük önem arz etmektedir.

Yeni Medya ve İletişim Bölümü, hem geleneksel medya hem de dijitalleşen medya ortamları ile ilgili zengin ve geniş kapsamlı bir müfredata sahiptir. Kuramsal ve uygulamalı eğitimi bir arada vererek öğrencilere her açıdan gerekli donanımın kazandırılmasını amaçlayan bölüm, teknolojik gelişmeleri takip eden, çağın gereklerini yakalayıp hızına ayak uydurabilen, aynı zamanda literatüre hâkim ve eleştirel bir bakış açısı benimseyebilen öğrenciler yetiştirmeyi hedeflemektedir.

8. Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Yeni Medya ve İletişim Bölümü mezunları, gerek özel gerek kamusal olmak üzere her sektörde sosyal medya pazarlamacılığı ve yöneticiliği, dijital medya programcılığı, dijital içerik yöneticiliği, sosyal medya danışmanlığı, dijital pazarlama yöneticiliği, dijital yayın direktörlüğü, yeni medya muhabirliği, yeni medya editörlüğü, medya tasarımcılığı, gazetecilik/çevrimiçi gazetecilik, sinemacılık/dijital sinemacılık ve televizyonculuk alanlarında görev yapabilirler. Bunlara ek olarak, sivil toplum kuruluşlarında çalışabilir, lisansüstü eğitimlerine devam ederek alanında uzmanlaşabilir ve ayrıca akademik alanda çalışmalarını sürdürebilirler.

9. Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans Eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.

10. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi/üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Yalova Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddeleri uygulanır.

11. Mezuniyet Koşulları

Yeni Medya ve İletişim Bölümü Lisans Programı'ndan mezun olabilmek için tüm dersleri ve 240 AKTS krediyi başarıyla tamamlamış ve dörtlük sisteme göre en az 2.00 genel akademik ortalama elde etmiş olmak gerekmektedir. Mezuniyet koşulları, yeterlik koşulları ve kuralları bölümünde açıklanan ile aynıdır.

12. Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme)

Tam zamanlı.

13. Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

* Program Başkanı ve AKTS/DS Koordinatörü: Prof. Dr. M. Gökhan GENEL

E-posta: gokhan.genel@yalova.edu.tr

Adres: Yalova Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü, Safran Yerleşkesi, Merkez/Yalova.

14. Bölüm Olanakları

Yeni Medya ve İletişim Bölümünde halihazırda tam zamanlı altı Öğretim Üyesi, bir Öğretim Görevlisi ve dört Araştırma Görevlisi bulunmakla birlikte fakültenin ve ilgili diğer bölümlerin Öğretim Üyeleri tarafından program desteklenmektedir.